آیت‌الله علم‌الهدی: حج، یک سفر معنوی انسان‌ساز و سرآغاز تحول و تعالی است رئیسی از بندر نوشهر بازدید کرد گلایه امام جمعه موقت تهران از مصوبه مجلس برای تعطیلی شنبه‌ها آیت‌الله علم‌الهدی: سیل اخیر یک بحران غافلگیرکننده بود| ابراز تسلیت به خانواده‌های داغدار مشهد و خراسان رضوی شماره شهدای نوار غزه به ۳۵ هزار و ۳۰۳ تن رسید رئیسی: اقدامات انجام‌شده برای اقتصاد دریامحور در کشور کافی نیست تعیین محل جدید سفارت جمهوری آذربایجان در ایران فرمانده کل ارتش: جهان به دو دوره قبل و بعد از عملیات «وعده صادق» تقسیم شد سفارت رژیم صهیونیستی در استکهلم هدف قرار گرفت روسیه حملات گسترده اوکراین با ده‌ها پهپاد و شهپاد را خنثی کرد گفت‌وگوی تلفنی رئیس جمهور با استاندار خراسان رضوی| پیگیری وضعیت امدادرسانی به سیل‌زدگان تعطیلی محور‌های گردشگری، تفریحی و بوم‌گردی مشهد تا روز دوشنبه (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) روزنامه تایمز اوراسیا از فعالیت ۲۳ گروه بزرگ تروریستی در افغانستان خبرداد درخواست ایتالیا از رژیم صهیونیستی برای پایان عملیات نظامی در رفح رئیسی در مصلی ساری: استفاده از تولید داخل برای ما در اولویت است برگزاری جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران خراسان رضوی | وزیر کشور: خسارات سیلاب مشهد را حل و فصل می‌کنیم + فیلم عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر معظم انقلاب در مشهد: عملیات وعده صادق مفهوم ایران قوی را در معرض دید قرار داد افسران میدان جنگ شناختی با دشمن، اصحاب رسانه و روابط‌عمومی‌ها هستند حملات هوایی سنگین رژیم صهیونیستی به شرق لبنان + فیلم (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

معمار تحریم‌های ایران کیست؟ | ریچارد نفیو از وزارت خارجه آمریکا جدا شد

  • کد خبر: ۹۹۲۷۵
  • ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۷
معمار تحریم‌های ایران کیست؟ | ریچارد نفیو از وزارت خارجه آمریکا جدا شد
ریچارد نفیو که چندی پیش به دلیل اختلاف نظر با نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران از تیم مذاکره‌کننده آمریکا جدا شده بود، امروز در پیامی توئیتری اعلام کرد که وزارت امور خارجه آمریکا را نیز ترک کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، ریچارد نفیو که به عنوان معمار تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ایران شناخته می‌شود روز سه‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که دو ماه پس از جدایی از تیم مذاکره‌کننده آمریکا، از وزارت امور خارجه این کشور نیز جدا شده است.

ریچارد نفیو ابتدا در حساب کاربری خود در توئیتر درباره جدایی‌اش از تیم مذاکره‌کننده و وزارت امور خارجه آمریکا نوشت: «با توجه به اینکه طی هفته‌های اخیر این موضوع مورد توجه برخی افراد قرار گرفته است، من باید مواردی را شفاف‌سازی کنم. من در روز ۶ دسامبر [۱۵ آذر]به دلیل یک اختلاف نظر صریح در زمینه سیاست‌ها از تیم ایران در [وزارت امور خارجه]ایالات متحده جدا شدم. من هفته گذشته وزارت امور خارجه را نیز ترک کردم.»

وی در توئیت دیگری ادامه داد: «اگرچه دیدگاه‌های من از سوی تعداد اندکی به غلط تفسیر شده و این روند همچنان ادامه دارد، اما در حال حاضر با توجه به ماهیت مذاکراتی که در وین در جریان است، قصد ندارم جزئیات بیشتری را [در خصوص جدایی از تیم مذاکره‌کننده و وزارت خارجه آمریکا]بیان کنم.»

نفیو سپس در توئیت سوم خود مدعی شد که به حضور کوتاه خود در دولت بایدن افتخار می‌کند، اما حتی اگر دولت بایدن شغل دیگری [خارج از وزارت امور خارجه]به او پیشنهاد دهد، آن را نخواهد پذیرفت، زیرا ترجیح می‌دهد که به محیط دانشگاهی بازگردد.

اواخر ژانویه [اوایل بهمن‌ماه]یعنی حدود ۷ هفته پس از جدایی نفیو از تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین، منبع آگاه در گفتگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی فاش کردند که تیم مذاکره‌کننده آمریکا در وین تغییر کرده است و ریچارد نفیو این تیم مذاکراتی را ترک کرده است تا یک نقش متفاوت را در وزارت خارجه آمریکا به‌عهده بگیرد.

این منابع آگاه به ان‌بی‌سی گفتند که ریچارد نفیو و رابرت مالی فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران بر سر مسیر مذاکرات وین اختلاف نظر داشته‌اند.

یک مقام وزارت خارجه آمریکا نیز گفت: ریچارد نفیو نقش مهمی در تیم مذاکراتی آمریکا داشته و حدود یک سال در این تیم خدمت کرده است. وی همچنان در وزارت خارجه آمریکا باقی خواهد ماند.

نفیو در دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا در وزارت خارجه آمریکا حضور داشت و بخشی از تیمی بود که به تصویب ۴ قطعنامه (۱۷۹۷، ۱۷۴۷، ۱۸۰۳، ۱۹۲۹) در شورای امنیت علیه ایران کمک کرد.

او سال ۲۰۱۳ به تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا پیوست و سرپرستی کارشناسان مسائل تحریمی در این تیم را به عهده گرفت. از نفیو به‌جهت نقشی که در همین دوران در طراحی شبکه تحریم‌ها علیه ایران داشته است به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین معماران شبکه تحریم‌ها ضد ایران یاد می‌شود.

منبع: تسنیم

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->